Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2013 17:13 - Към всички таблетоманиаци
Автор: christ Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2492 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 24.06.2013 17:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
      Срамота беше да остана настрани от тази епидемия - таблетите. Като един компютърен маниак , взех че си купих и аз един таблет. Не мислете, че е нещо кой знае какво. 7 цола, пардон-инча, всичко останало - като на всички останали. На всичкото отгоре е китайски (не е смешно). Защо се реших на тази стъпка. Първо - телефонът с Андроид за мен е нещо доста екзотично - като цена и като предназначение. Впрочем знаете ли, че една такава екзотика може да се ползва и за телефон? Шегувам се, разбира се. Но възможностите са толкова много, че някак си така, срамежливо едно такова нещо може да се ползва и за телефон. И така - ако искам да разговарям с някого, значи ми е нужен телефон. Добре, имам си такъв. Да, ама нямам Андроид. На телефона. Сега вече имам. На таблета. Искам да споделя впечатленията си. За всички, които мислят да си купят и за всички, които вече са си купили и се чудят защо. В първия момент еуфорията е голяма. Разочарование номер едно: няма упътване. Впрочем има един лист сканиран на ксерокс, който най-общо ти казва как да пуснеш и как да спреш таблета. Толкоз! Рових из сайтовете, но нищо конкретно. Хубавото е, че на каквото и упътване да попаднеш важи за всички таблети от този клас. Дългоочакваният момент! Екрана светна!. На български! Гордея се, когато подобно нещо ми проговори на български. До тук ме спечели на своя страна. За първи път виждах Андроид. Иначе съм ровил в нета да добия представа, но изненадващо - много малко е казано за Андроид като операционна система - поне нищо написано на популярен език не открих. Както и да е. Сега аз съм на ход. Веднага откри интернет връзката. Вкъщи съм с безжичен, което облекчава задачата. Но! Не си мислете, че ще разполагате с качествена връзка. Чиста заблуда! Оказа се, че има и аналог на контрол панела, което ми хареса. Опитах се да огледам някакви настройки за да се съживи връзката, ама до тук. Какво се случва. Таблетът е опрян до рутера, а ми индикира, че няма сигнал. В следващия момент, когато съм в другата стая, индикаторът е запълнен докрай. Абсолютно непредсказуемо поведение. Заемаш една неподвижна позиция. И виждаш как се мени силата на сигнала - от нула (няма връзка) до максимално запълване. Просто няма никаква логика. Ако търсиш отговор във форумите - четири човека - осем мнения. Имам усещането, че когато се опита да зареди нещо, тогава сигнала пада драстично. До тук ясно. Има инсталирани някакви програми, предназначението на които откриваш опитно. Иначе си има всичко - и браузър, и някаква програма за текстообработка, и мултимедиен център. Хубавото е, че те усеща когато искаш да напишеш нещо и клавиатурата сама изкача. лесно се манипулира с нея, но е изморително за по-дълги писания. Обяснимо. Не е минус. Това си го знаеш предварително, не е изненада. От тук нататък започнах да търся аналози на действията на Windows. Намират се, но доста от тях случайно. Приятно е да се ровиш в неизвестното. По непонятни причини таблета се рестартира няколко пъти и то с фабричните настройки. Ей така - без да съм го предизвиквал. Дано да е за хубаво. В GOOGLE PLAY е задръстено с програми. Но не бързайте да подскачате от радост. Наистина повечето са безплатни. Но какво представляват сами по себе си. Направо се стреснах, когато открих, че има поне 50 програмки, които ускоряват връзката с интернет. Признавам си, опитах ги всичките. Съвет - не правете таза глупост! Каквото направи таблета без тези програмки, прави същото с тях. Абсолютна безсмислица! Има обаче една програма, която много ми допадна - Kingsoffice. Китайският аналог на Microsoft. В този андроидски вариант е доста добър -  има достатъчно функции на фона на възможностите на таблета. Според мен превъзхожда другите платени офис пакети. Защото този е безплатен и е на български! За любителите на чужди езици има много речници и образователни програми. Най-много има това, което най-малко ме интересува - игри. Пълно е. Ето още някои попадения. Опитах се да си закача OTG кабел - този за връзка между таблета и флашка. Доста търсих, докато най-накрая намерих в Технополис. Там са въвели добра практика - отиваш с таблета и пробваш. Но явно това е продиктувано не толкова от учтиво обслужване, а защото им е писнало от оплаквания, че този кабел не върши работа. Ето едно голямо разочарование. Таблета открива флашката, но не може да я отвори. Мерси!  И още нещо - дисплея се вижда добре, но не винаги докосванията активират желаната функция. Особено е трудно да уцелиш нещо, което е достатъчно дребно. Не намерих програма, която да ми показва снимки в реда на слайдшоу. Има много четци на книги, от което съм изключително доволен. За какво може да ми служи? Основно като четец на книги. Това е моята слабост и аз си я поддържам. Имам друг четец - Prestigio, но при него форматите за книги и мултимедия са ограничени. При таблета практически няма никакви ограничения. Стига да си намериш подходяща програмка и можеш да отвориш всякакъв мултимедиен файл. Е, малко ще се поизмъчиш с настройката на титрите, например, но това го има навсякъде, не само при таблетите. А филми се гледат великолепно - гладко, без насичания, но пак повтарям - ако направиш кадърни настройки. Изненадах се, че не можах да намеря добър браузър за снимки. Това вече го казах. Тези, на които попадам отварят снимките една по една - а това е доста досадно. Може би не съм намерил подходящата опция, но ще разуча всичко, все още не съм приключил. Има някакво недоразумение с външната карта памет - когато се включи към компютъра не я показва. За да запишеш нещо - музика, книги, филми, трябва да я извадиш, да си запишеш каквото искаш, и пак да я поставиш. Поне при мене е така и не го приемам за нормално. Това трябва да се разучи. За финал. Таблета е една полезна играчка. За отговорна работа не става. Може да се занимаваш с учебна цел, но в никакъв случай да не се разчита, че може да сътвориш нещо отговорно. На тези, които мислят да си купят, не мога та препоръчам нищо извън това. На тези, които вече са си купили - честито!



Гласувай:
5


Вълнообразно


Предишен постинг

1. getmans1 - нещо такова
25.06.2013 09:06
Това което съм ползвал са гръцки, румънски зглобки но като даваш 5-600 лв все пак имаш някакви очаквания и първото разочарование е липсата на упътване. Когато ми се появи проблем и отидох в сервиз младежа там го разреши но ми каза: това нещо ще работи но като Ви гледам господине ще Ви трябва едно добро и подробно упътване което да следвате, все пак не сте спец.
За този проблем/с упътването/ спеца директно обвини търговеца, все пак те си знаят номерата.
Сега проблема ми е да намеря компетентен човек, и то със свободно време та да ме открехне поне малко щото в момента го ползвам не повече от четвърт от възможностите му.
Ползвам 3G-карта от Глобул и в рамките на града в който живея с връзката не съм имал особени проблеми.
Нещо което супер ме дразни че там където е анимацията за покритие отгоре се появяват буквите "Н" или "Е" а вътре в самата анимация се появявт едни стрелки "нагоре и/или надоло" усещам че във връзка с "връзката" и немога да го разгадая каква полза мога да извлека от тази инфо. Ще се наложи да пак да досадям на някого, все пак аз съм си спецалист по нещо друго.
Пожелавам да е лек денят Ви!
цитирай
2. christ - Аман от проблеми
25.06.2013 17:43
Машинката наистина може да си е хубава, ама като не знае човек как да изцеди всичко от възможностите й, направо да го е яд. Това, дето казваш за стрелките. Прави ми впечатление, че още със пускането една стрелка започва да се движи отгоре на долу току до индикатора за интернет връзката. Същата стрелка се появява и когато смъкваш някаква програма, например. Питам се защо тръгва още със самия старт, като с нищо не съм я предизвикал? Може би се актуализира? Да, ама това отива доста време и е дразнещо, защото през това време таблета работи с ограничена мощност. Е, ако почна да разправям това, което съм видял, бая писане ще падне. Ще го обърнем на форум. Не че ми пречи, ама това не е нормално - да нямаш достоверен източник на информация за системата и начина на употреба.
Жив и здрав!
цитирай
3. christ - Здравей, anin,
01.07.2013 22:48
Радвам се, че се включваш. Темата не е кой знае каква, ама на мен ми е интересно. Интересното е това, че има само един мижав официален форум за Android. Всичко останало го научаваш от улицата, а там не винаги се говорят прилични неща ;-) Anin, малко ми е неудобно да го кажа, ама съм си инсталирал 170 програми. С удоволствие ще споделя впечатленията си. Специално! Впрочем това е добра идея за тема. За което ти благодаря! Но нека още малко да ги огледам, защото вече забелязвам някои общи слабости. Искам да съм наясно аз ли греша или ми пробутват ментета.
цитирай
4. apostapostoloff - Новите технически джаджи неимоверно
21.09.2013 07:06
усложняват живота ни, а са създадени уж за да го облекчават! Най- голямото ми облекчение идва от това, че си взех на времето два телефона (единият резервен), с които можеш САМО да говориш и да изпращаш SMS. Пазя ги като очите си, защото в наши дни те са направо безценни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: christ
Категория: Лични дневници
Прочетен: 100586
Постинги: 36
Коментари: 81
Гласове: 72
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930